welkom

Welkom

Welkom op het blog van Vriesstijl. Mijn naam is Erik de Vries. In de eerste tien posts neem ik je mee op zoek naar het antwoord op de vraag: Hoe maak je een merk sterk? Deze vraag is zo breed dat dit niet in één keer te beantwoorden is. Of dit nu gaat om de herkenbaarheid van je bedrijf bij klanten of de uitstraling waarmee je jezelf onderscheid van concurrenten. Een sterk merk maakt het verschil, maar wat draagt hier allemaal aan bij?

In de eerste tien volgende blogposts zal ik je bekend maken met de verschillende aspecten die ik als essentieel zie voor een complete en krachtige merkbeleving. Zo leer je stap-voor-stap hoe je de volgende tips in jouw voordeel kan gebruiken:

  1. zorg voor een krachtig en uniek logohttps://vriesstijl.nl/wat-maakt-een-logo-goed/
  2. kies voor een complete, herkenbare en consequente huisstijl
  3. gebruik alleen zoveel mogelijk (of als het kan zelf alleen maar) eigen beelden en fotografie
  4. zorg voor relevante inhoud op je website
  5. leef je in in de doelgroep
  6. benut social media optimaal
  7. vraag klanten om feedback
  8. maak jezelf overal zichtbaar
  9. zorg voor een sterke elevator pitch
  10. werk aan mond tot mond reclame

Wat maakt dit zo interessant?

Als oprichter van Vriesstijl kom ik zelf met alle aspecten van merkbeleving in aanraking. Zowel om mijn klanten te bereiken als om mijn klanten te geven wat ze willen: herkenning bij hun doelgroep en klanten. Door mijn ervaring te delen hoop ik dat het voor jonge bedrijven duidelijk wordt waar je allemaal rekening mee kan (en zou moeten) houden.

Ondernemers, wees trots!

We leven in een tijd waarin winkels bij het schrijven van de blogpost al wankelend waren en bij het plaatsen niet meer bestaan. Terwijl steeds meer grote namen worstelen om klanten te vinden blijft onze economie gewoon weer opbloeien. Dit is te danken aan een nog altijd groeiende groep zelfstandige ondernemers. Toch krijgen deze kleine bedrijven vaak niet de aandacht en erkenning die ze verdienen. In de praktijk blijft het keihard vechten tegen de grote concurrenten om een fatsoenlijke boterham te verdienen.

Met een achtergrond als art director, web-designer en vormgever heb ik een brede ervaring met campagne-technisch denken. Door dezelfde technieken als grote internationale merken te gebruiken op een kleinere schaal, maak ik dit toegankelijk voor starters en het MKB. Met dit blog hoop ik meer duidelijkheid over de toegevoegde waarde van een sterk merk te kunnen scheppen. Zo weet je waar je in investeert en krijg je meer vat op de mogelijkheden.

Zou je graag meer toelichting willen op een besproken onderwerp, neem dan contact met mij op en wie weet schrijf ik er een volgende post over.