Logo’s ontwerpen

Een logo is meer dan een plaatje. Het maakt van een bedrijf een merk. Een goed logo zegt dan ook veel meer dan alleen wie jij bent. Dit maakt je herkenbaar, beter zichtbaar en veel eenvoudiger om jezelf direct te onderscheiden. Alleen wanneer je als ondernemer voldoende de tijd neemt om een goed logo te ontwikkelen kan dit een (bedrijfs)leven lang mee. Maar hoe verzin je een goed logo?

Dit begint met een goede definitie van je merkidentiteit. Je logo helpt je om sturing geven aan de associaties die je bij de doelgroep wil oproepen. Zo maak je een merk tastbaar. Door te bespreken welke emoties kleuren kunnen oproepen en welke kleuren bij jou en je bedrijf passen, ontwerp ik een logo dat jou op je allerbest laat zien.

Passend als een maatpak

Ik ontwerp een logo van hoge kwaliteit, dat er voor zorgt dat je zelfs tegen grotere concurrenten kan opboksen met een professioneel imago.

De logo’s die ik ontwerp zijn oneindig te vergroten of verkleinen. Je logo ziet er daardoor niet alleen op briefpapier, maar ook op bijvoorbeeld een enorme banner of vrachtwagen nog steeds mooi uit. Met behulp van een gekalibreerd scherm (waarop 1 miljard kleuren zichtbaar zijn zoals deze gedrukt worden) en Pantone kleurenwaaiers weet je bovendien zeker dat de kleuren die je kiest, ook de kleuren zijn die je krijgt.

Een logo en huisstijl ontwerp van Vriesstijl kan je op twee manieren afnemen; regulier (betaald) of onder licentie (gratis).

Een gratis logo

Ondernemen is al duur genoeg en misschien heb je wel helemaal niet zoveel te besteden. In dat geval biedt Vriesstijl ook een tweede optie: een logo onder licentievoorwaarden. In dit geval is het logo gratis en word dit gezien als een investering in onze samenwerking op de lange termijn. Dit betekend dat je niets hoeft te betalen voor het logo en deze binnen de richtlijnen van de briefing vrij mag gebruiken. Er is wel 1 verschil; je bent geen eigenaar van het logo. Als je dus later je logo op andere media (of op een andere manier) wil gebruiken dan ben je verplicht om hiervoor altijd terug te komen naar Vriesstijl. Op deze manier bespaar jij opstartkosten en kan ik jou toch het logo geven waar je recht op hebt.

Een betaald logo

Wanneer je kiest voor een regulier betaald logo wordt er van te voren een prijs afgesproken voor de uitvoering. Na afronding van het traject krijg je dit logo aangeleverd als werkbestand zodat je deze in eigen beheer hebt. Het logo is volledig jouw eigendom zodat je bij uitbesteding in de toekomst vrij staat om zelf te kiezen met wie je wil samenwerken. Er is geen vaste prijs voor het ontwerpen van een logo omdat de hoeveelheid werk per logo er kan verschillen. Sommige logo’s zijn heel eenvoudig, anderen erg complex. Door eerst een goede briefing te schrijven kan ik vooraf in de offerte je al een persoonlijk aanbod doen en een heldere prijs afspreken.

Wat kan je verwachten?

fase 1: we leren elkaar kennen tijdens een intake zodat ik weet wat bij jou past en jij weet met wie je gaat samenwerken

Fase 2: via een kort traject van De Ondernemersgeest kijken we of je al precies kan vastleggen wat je wil en hoe je dit wil bereiken

Fase 3: je krijgt verschillende ontwerpvoorstellen, maakt een keuze, waarna er gemiddeld nog twee revisieronden nodig zijn

Fase 4: het ontwerp word verder uitgewerkt en vastgelegd in een huisstijlblad en aangeleverd in de gewenste bestandsformaten

Fase 5: het logo kan tijdens gebruik altijd worden aangepast voor gebruik op verschillende soorten media en hiervoor worden aangeleverd

Het uurtarief van Vriesstijl is €50,- excl. btw

Voor een afspraak of een prijsopgave neem je gedurende openingstijden contact op via de telefoon op 06 411 36 062, vul je het contactformulier in of mail je direct naar erik@vriesstijl.nl